اطلاعات عمومی

ساخت وبلاگ

داشتن یک ساختمان چند مسکونی می تواند یک تلاش مالی موفق باشد - تا زمانی که همه چیز شروع به شکستن کند.

اگر صاحب این نوع ساختمان هستید، ممکن است نگران مسائل ساختاری مانند سقف ها یا ملاحظات اقتصادی مانند عایق کاری و راندمان حرارتی باشید.

چیزی که ممکن است نگران آن نباشید لوله کشی ساختمان است. اغلب اوقات، صاحبان ساختمان های چند مسکونی تصور می کنند که مسائل مربوط به لوله کشی را می توان به صورت واحد به واحد حل کرد.

حقیقت این است که سیستم لوله کشی ساختمان شما به هم متصل است. یک مسئله کوچک می تواند به راحتی به یک فاجعه مالی تبدیل شود.

به منظور جلوگیری از وقوع بدترین اتفاق، بهترین اقدام شما این است که تعمیرات پیشگیرانه لوله کشی را به طور منظم انجام دهید.

چرا تعمیر و نگهداری پیشگیرانه لوله کشی مهم است؟
تعمیر و نگهداری لوله کشی به طور قابل توجهی ارزان تر از تعمیرات بلایا است. یکی از راه های پیشگیرانه در حوزه لوله کشی ساختمان انتخاب لوله باکیفیت از بازار لوله و اتصالات است که باید در شهر خود شناسایی کنید و بهترین خرید را انجام دهید. برای آشنایی بیشتر با بازار لوله و اتصالات ایران می توانید وارد این لینک https://news.akhbarrasmi.com/news/140101045780215941/بازار-لوله-اتصالات-ایران/ شوید. 

ممکن است نگران یک موضوع جزئی در یک واحد نباشید، اما مشکلات در خطوط لوله مرکزی می تواند کل ساختمان را تحت تاثیر قرار دهد.

یک خانه چند خانواری دارای سه جزء در سیستم زهکشی بهداشتی است. اینها عبارتند از لوله‌هایی که بالا و پایین می‌روند (پشته‌های عمودی)، خطوط انشعاب (لوله‌کشی را به وسایل برقی و زهکشی متصل می‌کند) و خطوط افقی زیرزمینی (زهکشی فاضلاب ساختمان).

در حالی که مسائل مربوط به خطوط انشعاب بیشتر رویدادهای منزوی هستند، هر گونه مشکلی در پشته های عمودی یا خطوط افقی زیرزمینی می تواند فاجعه مالی را برای صاحبان ساختمان های چند مسکونی بیان کند.

5 نکته پیشگیرانه برای نگهداری لوله کشی
1. نظارت ویدیویی
نظارت ویدیویی یک اقدام نگهداری است که به شما امکان می دهد ترک ها یا کانال ها را بررسی کنید. این به شما این فرصت را می‌دهد تا قبل از اینکه نشت‌های اولیه به یک مشکل بزرگ در آینده تبدیل شوند، اصلاحات موقتی را انجام دهید.

آنها همچنین می توانند به شما نشان دهند که آیا اجزای سیستم لوله کشی فرسوده شده اند و به زودی نیاز به تعویض دارند.

2. بازرسی های بصری را انجام دهید
شما همیشه برای بازرسی بصری سیستم لوله کشی خود به تجهیزات فانتزی نیاز ندارید.

آگاهی از بوهای غیرمعمول و آب ایستاده/کثیف یک راه پیشگیرانه برای مقابله با مشکلات قبل از تبدیل شدن به مسائل گران قیمت است.

زمانی را برای بازرسی واحدهای ساختمان خود اختصاص دهید یا از مستاجرین بخواهید هر بو یا تغییری را به محض ایجاد شدن به شما اطلاع دهند.

3. فعال باشید
اقدامات خاصی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در وهله اول انجام دهید.

یکی این است که برای جلوگیری از مسدود شدن لوله کشی ساختمان شما، آوارها را نصب کنید.

در حالی که نمی‌توانید نحوه برخورد مستاجران خود با سیستم لوله‌کشی را کنترل کنید، لطفاً آنها را در مورد استفاده صحیح از زهکشی از جمله مواردی که نباید در زهکشی آبکشی کنند یا توالت را نشویید مطلع کنید.

حتی می توانید با ارائه محصولات لازم برای پاکسازی زهکشی ها و یا پیشنهاد انجام این کار هر چند ماه یکبار، آن را یک قدم جلوتر بردارید.

4. در اسرع وقت مشکلات را برطرف کنید
ممکن است وسوسه شوید که تعمیر یک مشکل جزئی لوله کشی در یک واحد مستاجر را به تعویق بیندازید، اما این مشکل ممکن است سایر ساکنان را تحت تأثیر قرار دهد.

گرفتگی سینک در یک طبقه می تواند باعث سیل در مناطق دیگر شود، بنابراین مهم است که هر مشکل لوله کشی را فوراً برطرف کنید و مشکل را به درستی برطرف کنید.

5. لوله کشی بودجه داشته باشید
شما هرگز نمی دانید چه زمانی برای انجام تعویض یا تعمیر سیستم لوله کشی ساختمان خود باید با کارشناسان تماس بگیرید.

از آنجایی که بسیاری از واحدهای چند خانواده که قبل از سال 1985 ساخته شده اند از لوله های چدنی استفاده می کنند، در نهایت تعویض لوله ها ضروری خواهد بود.

شما باید مطمئن شوید که از نظر مالی آمادگی مقابله با هر گونه مشکل لوله کشی را دارید.

 

اطلاعات عمومی...
ما را در سایت اطلاعات عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : صادق شعبانی universal بازدید : 106 تاريخ : 30 / 2 / 1401 ساعت: 23:46

مدیریت پسماند یکی از موضوعات محیط زیستی است که همواره با چالش‌هایی در این زمینه داشته‌ایم. برای بازیافت انواع پسماند شیوه‌هایی وجود دارد البته که برخی آن‌ها قابلیت بازیافت ندارند.

مدیریت و بازیافت پسماند موضوعی مهم و مدیریت صحیح آن بر سلامت کره‌ زمین موثر است. به هفت نکته مهم درباره انواع پسماند و شیوه بازیافت آن‌ها اشاره می‌کنیم.

* ظروف چرب و روغنی و حاوی باقیمانده غذا قابلیت بازیافت ندارند و باید مراحل پاکسازی و تفکیک آن‌ها انجام سپس وارد مرحله بازیافت شوند.

* ۷۰ درصد زباله‌ها مواد آلی و مواد غذایی و ۳۰ درصد زباله‌های خشک و قابل بازیافت هستند.

*به لحاظ اقتصادی موادی مانند آهن، آلومینیوم، باتری، لوازم کامپیوتر و ظروف نوشابه که جزو فلزات باشد، ارزش بالایی دارند و قیمت آن‌ها به‌صورت کیلوگرمی محسوب می‌شود. این زباله‌ها به بازار زباله می روند و در فرایند بازیافت قرار می‌گیرند.

*برخی ازباله‌ها مثل پوشک بچه و پلاستیک‌های فریزر امکان بازیافت ندارند که این نوع زباله‌ها وارد مرحله دفع و یا زباله سوزی می‌شوند.

*متاسفانه درباره چگونگی جداسازی زباله های تر و خشک، اهمیت بازیافت و استحصال انرژی از طریق زباله‌ها هیچ آموزشی نداشته‌ایم.

* شیوه‌های بازیافتی که در کشور داریم، اصلا شیوه‌های مناسبی نیست و از طریق مجاری غیرقانونی و دوره‌گردها و سازمان‌های سیاهی که شکل گرفته است، انجام می‌شود ولی اگر به صورت سالم و خانگی انجام می‌شد مطمئنا می‌توانست نتیجه بهتری داشته باشد و شغل‌های بهتر و سالمی را فراهم کند.

*بحث بازیافت زباله سرتاسر فایده است اما یک عامل تهدید کننده وجود دارد و آن شبکه‌بندی‌هایی است که در محل دفع زباله و یا در سطل زباله شهری وجود دارد و زباله‌های با ارزش را جدا می‌کند و زباله‌های بی‌ارزش و مواد غذایی در آن جا باقی می‌مانند که فقط شیرآبه تحویل می‌دهد.

منبع:ایسنا

اطلاعات عمومی...
ما را در سایت اطلاعات عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : صادق شعبانی universal بازدید : 118 تاريخ : 30 / 2 / 1401 ساعت: 2:06

کار در معدن همواره یکی از مشاغل سخت در تمام جهان شناخته می‌شود. کار سنگین، ایجاد آسیب‌های شغلی، حقوق و مزایای ناکافی و... از جمله مهم‌ترین مشکلاتی است که کارگران معدن با آن دست‌ و پنجه نرم می‌کنند و در این بین نیز نمی‌توان از بروز بیماری‌هایی که به واسطه این شغل بروز می‌کنند، غافل بود.

ایمنی و بهداشت در معادن از مؤلفه‌هایی است که ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد معادن، مسائل انسانی، اجتماعی و حتی محیط زیستی دارد. وجود معادن مختلف و حجم وسیع فعالیت‌های معدنی در کشور طبیعتا حوادث حین کار متعددی را برای کارکنان آن به دنبال داشته است و نتایج آخرین آمارگیری در سال ۱۳۹۵ نشان می‌دهد که در این سال تعداد ۴ هزار و ۹۱۳ معدن در حال بهره‌برداری در کشور وجود داشته است که طبق آخرین اظهارات وزارت صنعت و معدن، این تعداد در حال حاضر به ۳۳۰۰ معدن فعال با ۴۹هزار و ۲۹۹ شاغل رسیده است.

آسیب‌های شرایط نامناسب کاری در معدن
آسیب‌های فیزیکی دامنه وسیعی از مشکلات جزئی تا مرگ را در پی دارند. علت‌های معمولی آسیب‌های کشنده شامل ریزش صخره، حریق، انفجار، تصادفات، سقوط از ارتفاع و… است و علل غیر معمول شناخته شده صدمات کشنده نیز شامل جاری شدن سیل ناشی از کارهای زیرزمینی، هوای دم کرده و محبوس شدگی ناشی از مسدود شدن غارها است.

افت شنوایی؛ عارضه‌ معمولِ کار در معدن
صدا، گرما و رطوبت، ارتعاش پرتوها و تاریکی از عوامل مشکل‌زای دیگر در معادن هستند. کنترل صدا در معدن امروز امری دشوار بوده و مشکل افت شنوایی ناشی از صدا در معدن امری معمول برای کارگران معدن است. همچنین گرما و رطوبت در مناطق گرمسیر و معادن زیرزمینی عمیق از دیگر مشکلات شایع است.

پرتوهای رادون و افزایش ریسک سرطان
امروزه معمولاً با استفاده از تهویه، معادن کنترل می‌شوند. مواجهه با ذرات حاصل از سوخت موتورهای دیزلی در معادن زیرزمینی به علت کاربرد تجهیزات حفاری و حمل و نقل سیار اتفاق می‌افتد. مطالعات آماری نشان می‌دهد که این ذرات ریزگرد، خطر ابتلا به سرطان ریه را بالا می‌برند. علاوه‌بر آن گاز رادون خارج شده از سطح سنگ‌های معدنی برای ریه‌ها به شدت خطرناک است، البته پیگیری‌های کنترلی شامل استفاده از سوخت دیزلی با غلظت پایین گوگرد، تعمیر و نگهداری موتورها و تهویه از عوامل کمک‌کننده به کاهش این آسیب هستند.

خطر آب مروارید و آسم شغلی
مواجهه با تشعشعات ماورای بنفش خورشیدی در عملیات معدن‌کاری سطحی را نیز خالی از مشکل ندانست و ادامه داد: مواجهه با تشعشعات مادون قرمز در فرآیندهای ریخته‌گری منجر به تنش گرمایی و آب مروارید می‌شود. در بعضی از معادن سنگ، مرگ و میر ناشی از سرطان به مقدار قابل ملاحظه‌ای دیده می‌شود که می‌تواند ناشی از دریافت اکتیویته بیش از حد توسط کارگران بوده باشد.

بر اساس گزارشات، مواجهه با مواد فرّار ناشی از قطران زغال سنگ در ریخته‌گری آلومینیوم باعث افزایش ریسک سرطان ریه و مثانه شده است و آسم شغلی نیز یکی از مشکلات معدن‌کاران است. انفجار گرد و غبار زغال سنگ و گاز متان در معادن زیرزمینی هنوز به عنوان یک مشکل جدی که نیاز به پایش و مدیریت جامعه دارد، باقی مانده است. همچنین در برخی از عملیات معدن‌کاری طلا، هنوز از جیوه برای جداسازی طلا استفاده می‌شود که مسمومیت ناشی از تنفس بخارات جیوه نیز تهدیدی برای سلامتی کارگران معدن است.

منبع: ایسنا

اطلاعات عمومی...
ما را در سایت اطلاعات عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : صادق شعبانی universal بازدید : 223 تاريخ : 19 / 2 / 1401 ساعت: 2:03

هنگام ایجاد یک سیستم صوتی، چه برای یک خانه، یک ماشین، یا یک دستگاه تعبیه شده یا قابل حمل، همیشه تعادلی بین هزینه، اندازه و کیفیت وجود دارد. کیفیت فاکتورهای کمک کننده زیادی دارد، اما یکی از آنها توانایی یک سیستم برای بازآفرینی طیف وسیعی از فرکانس های صوتی مورد نیاز است. این وبلاگ درباره آن فرکانس ها و زیرمجموعه های مختلف آنها و همچنین تأثیر آنها بر طراحی محفظه های صوتی بحث می کند. همچنین زمانی که محدوده های صوتی مختلف مورد نیاز است و زمانی که در یک برنامه نهایی نیستند، روشن می شود.

محدوده فرکانس صوتی چیست؟
محدوده فرکانس صوتی به طور کلی 20 هرتز تا 20000 هرتز است، اگرچه بیشتر مردم کمتر از این محدوده را می‌شنوند و با افزایش سن، این محدوده در هر دو طرف منقبض می‌شود. رابطه بین موسیقی و فرکانس صدا به این صورت است که هر بار که یک اکتاو بالا می روید، فرکانس را دو برابر می کنید. در یک پیانو، پایین ترین نت، A، تقریبا 27 هرتز است در حالی که بالاترین نت، C، حدود 4186 هرتز است. علاوه بر این فرکانس‌های اساسی، تقریباً هر چیزی که صدا ایجاد می‌کند، فرکانس‌های هارمونیک نیز تولید می‌کند که مضرب فرکانس‌های بالاتر هستند، اما در دامنه‌ای کمتر. به عنوان مثال، 27 هرتز "A" روی پیانو همچنین هارمونیک 54 هرتزی را تولید می کند که بسیار کم صداتر است، همچنین هارمونیک 81 هرتزی که حتی ساکت تر است و غیره. این هارمونیک‌ها برای سیستم‌های بلندگوی با وفاداری بالا که می‌خواهند منبع اصلی را با دقت بازسازی کنند، مهم هستند.

زیر مجموعه های فرکانس صوتی
در محدوده فرکانس صوتی 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز، هفت زیر مجموعه فرکانس وجود دارد که برای کمک به تعریف محدوده هایی که ممکن است در طراحی سیستم ها برای ضبط یا پخش مورد هدف قرار گیرند، استفاده می شود.

نمودار پاسخ فرکانس
یک راه عالی برای مشاهده اینکه چگونه یک بلندگو، زنگ یا میکروفون می تواند این فرکانس های مختلف را بازتولید کند، نمودار پاسخ فرکانسی است. به طور کلی، زنگ‌ها دارای محدوده فرکانس باریک‌تری هستند، زیرا وظیفه آن‌ها تنها تولید صدای شنیداری است، در حالی که بلندگوها محدوده وسیع‌تری را برای بازآفرینی صداها و صدا ارائه می‌دهند.

وقتی صحبت از بلندگوها، زنگ‌ها و سایر دستگاه‌های خروجی به میان می‌آید، محور y در نمودار پاسخ فرکانسی بر حسب dB SPL یا دسی‌بل سطح فشار صدا (تقریباً به عنوان بلندی صدا) تعبیر می‌شود. برای میکروفون ها، از آنجایی که به جای تولید صدا در حال تشخیص هستند، محور y حساسیت را بر حسب دسی بل اندازه گیری می کند. در مثال زیر توجه داشته باشید که محور x فرکانس است (در مقیاس لگاریتمی) و از آنجایی که محور y dB SPL است، مشخص است که این نمودار برای یک بلندگو یا دستگاه خروجی دیگر است. به یاد داشته باشید که دسی بل ها نیز لگاریتمی هستند، بنابراین هر دو محور x و y لگاریتمی هستند.

نمونه ای از ترسیم منحنی پاسخ فرکانسی
مثال منحنی پاسخ فرکانس
این نمودار نشان می دهد که چند دسی بل SPL با یک توان ورودی ثابت در فرکانس های مختلف تولید می شود. در این حالت، خروجی نسبتاً مسطح با افت شدید زیر 70 هرتز و افت کم عمق بالاتر از 20 کیلوهرتز است. این بدان معناست که این دستگاه صوتی با همان توان ورودی، تقریباً همان سطح فشار صدا را بین 70 هرتز و 20 کیلوهرتز تولید می کند، اما سطح فشار صدای بسیار کمتری را خارج از این مرزها تولید می کند.

همچنین نمودارهای فرکانس با پیک ها و شیب های اغراق آمیزتر وجود دارد که نقاطی را نشان می دهد که رزونانس خروجی را تقویت می کند یا چیزی خروجی را خفه می کند. با استفاده از اسپیکر CSS-50508N دستگاه های CUI به عنوان مثال، شکل زیر نمایه بلندگوی معمولی تری را نشان می دهد. از برگه داده، فرکانس تشدید 380 هرتز ± 76 هرتز است که با پیک اول همبستگی دارد و به دنبال آن یک شیب بزرگ بین 600 تا 700 هرتز وجود دارد. با این حال، پاسخ مسطح بین 800 هرتز و 3 کیلوهرتز دارد. از آنجایی که این اسپیکر تنها 41 میلی‌متر در 41 میلی‌متر است، می‌توان پیش‌بینی کرد که فرکانس‌های پایین‌تر و فرکانس‌های بالاتر را تولید نکند و این توسط نمودار تأیید می‌شود. سپس این اطلاعات می تواند توسط یک مهندس طراح استفاده شود تا اطمینان حاصل شود که بلندگو قادر به بازتولید فرکانس های مورد نظر است.

اطلاعات عمومی...
ما را در سایت اطلاعات عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : صادق شعبانی universal بازدید : 155 تاريخ : 4 / 2 / 1401 ساعت: 2:27

مواد عایق صدا به کاهش صدایی که مجاز به ورود یا خروج از یک منطقه خاص است کمک می کند.


عایق صدا چیست؟
عایق صدا اصطلاحی است که برای هر ماده عایق که به منظور جداسازی صدا استفاده می شود استفاده می شود. این می‌تواند به شکل دیوارپوش‌های تخصصی و لایه‌های تشک صوتی که بین عناصر قاب خانه قرار می‌گیرد، تا ملاحظات ساده‌ای مانند لایه زیرین ضخیم‌تر زیر فرش یا کمی آب‌وهوای دور درها باشد.

 

تفاوت بین عایق صدا و درمان های آکوستیک چیست؟
عایق صدا به طور خاص برای کنترل و جداسازی صدا، معمولاً از یک منبع ناخواسته مانند بزرگراه های پر سر و صدا یا ماشین آلات صنعتی مجاور استفاده می شود. با این حال، درمان‌های آکوستیک تخصصی‌تر هستند و عموماً فقط بر روی یک اتاق تمرکز می‌کنند تا صدا را به جایی که می‌خواهید ارتقا داده و هدایت کنید. درمان‌های آکوستیک معمولاً برای سینماهای خانگی و اتاق‌های شنود - مناطقی که جهت و جریان صدا در آن‌ها بسیار مهم است، اعمال می‌شود.

 


چرا عایق صدا مهم است؟
اهمیت عایق صدا در طراحی مسکن شما را نمی توان دست کم گرفت. هرچه زودتر برای این برنامه ریزی کنید، رسیدن به آن آسان تر است. به عنوان مثال، جدا کردن سر و صدا از یک سینمای خانگی با صدای بلند، سود زیادی برای همسایه‌های پایین‌تر خواهد داشت و می‌تواند مطمئن شود که بقیه خانه شما نیز تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد. وقتی خانه شما مستقیماً در کنار بزرگراه یا مرکز حمل و نقل شلوغ دیگری قرار دارد، عایق صوتی مناسب ممکن است به معنای تفاوت بین شب های خسته کننده، بی خوابی و استراحت آرام باشد.

 

صدا از کجا وارد خانه و خارج می شود؟
آسیب‌پذیری‌های صوتی واقعی برای هر خانه معمولاً در پنجره‌ها، سقف‌ها و کف است - دو مورد آخر در ساختمان‌های چند مسکونی یا طبقاتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. پنجره‌ها را می‌توان با استفاده از شیشه‌های دوجداره در برابر صدا محافظت کرد، به‌ویژه اگر دارای خلاء آب‌بندی یا شیشه‌ای لمینت شده باشد که برای کاهش انتقال فرکانس‌های خاص صدا طراحی شده است. سقف ها و کف ها برای محافظت در برابر انتقال صدا کمی پیچیده تر هستند، اما برای کاهش انتقال صدا از طریق این عناصر ساختمانی نیز می توان کارهای زیادی انجام داد.

 

چه نوع موادی برای عایق صدا استفاده می شود؟
موادی مانند لاستیک بازیافتی معمولاً برای عایق صدا، به ویژه به عنوان درج در دیوارها و زیرسازی استفاده می شود. از دیگر کاربردها می توان لاستیک کامپوزیت را در طراحی قاب ترکیب کرد تا به عنوان یک شکست صوتی عمل کند و انتقال مکانیکی صدا را متوقف کند. مواد دیگری مانند گچ تخته طراحی شده و چسب های عایق صدا را می توان در عناصر ساختمان گنجاند تا عایق صوتی بیشتری را در جایی که لازم است اضافه کرد.

اطلاعات عمومی...
ما را در سایت اطلاعات عمومی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : صادق شعبانی universal بازدید : 119 تاريخ : 4 / 2 / 1401 ساعت: 2:24

پلاستیک ها الهام بخش نوآوری هایی هستند که به بهتر، سالم تر و ایمن تر شدن زندگی هر روز کمک می کنند. از پلاستیک برای ساخت کلاه ایمنی دوچرخه، صندلی ایمنی کودک و کیسه هوا در خودروها استفاده می شود. آنها در تلفن های همراه، تلویزیون، کامپیوتر و سایر تجهیزات الکترونیکی هستند که زندگی مدرن را ممکن می کند. آنها در پشت بام ها، دیوارها، کف و عایق هستند که خانه ها و ساختمان ها را در مصرف انرژی کارآمد می کنند. و پلاستیک های موجود در بسته بندی به ایمن و تازه نگه داشتن غذاها کمک می کند.

یکی از انواع آنها پلاستیک‌های «ارگانیک» که حاوی کربن هستند. اما پلاستیک‌های غیرآلی فاقد کربن اند. برخی از پلاستیک ها سخت و مقاوم در برابر شکستگی هستند، برخی دیگر نرم و انعطاف پذیر هستند. پلاستیک ها بسیاری از چیزهایی را که مردم اصلاً به عنوان پلاستیک نمی شناسند مانند رنگ ها، پوشش ها و آسترهای محافظ، چسب ها و چسب ها، و درزگیرها و عایق ها. برخی از پلاستیک ها دارای مواد افزودنی هستند که آنها را در برابر باکتری یا آتش مقاوم می کند. یا به آنها رنگین کمانی از رنگ ها بدهید. یا آنها را انعطاف پذیر کنید. یا آنها را با حباب ها پر کنید تا عایق های بهتری شوند. یا حتی برای ساخت کامپوزیت های با تکنولوژی بالا الیاف اضافه کنید.

شزکت های ساختمانی و مواد پلاستیکی

بسیاری از شرکت های ساختمانی از مواد پلاستیکی استفاده می کنند. اجزای مورد استفاده شامل همه چیز از پیچ ها و لولاهای پلاستیکی گرفته تا قطعات پلاستیکی بزرگتر است که در دکوراسیون، سیم کشی برق، کفپوش، پوشش دیوار، ضد آب و غیره استفاده می شود.

به طور معمول، متخصصان ساخت و ساز مواد پلاستیکی را بر اساس معیارهای زیر انتخاب می کنند:

1. دوام

بسیاری از مواد پلاستیکی به اندازه ای قوی هستند که گویی از برخی فلزات نیز قوی تر هستند. سخت‌افزارهای پلاستیکی اغلب در برابر خوردگی مقاوم هستند و به آن‌ها اجازه می‌دهند در شرایط آب و هوایی نامحدود در بیرون زنده بمانند.

2. مقرون به صرفه بودن

همانطور که این روزها در بیشتر صنایع وجود دارد، هزینه یک عامل مهم در هر پروژه ساختمانی است. بسیاری از مواد پلاستیکی بسیار مقرون به صرفه هستند.

3. بازیافت

برخلاف فلزات، برخی از پلاستیک‌ها را می‌توان بدون از دست دادن خواص شیمیایی بازیافت کرد و از این رو می‌توان بارها و بارها از آنها استفاده کرد.

4. صرفه جویی در انرژی

پلاستیک گرمای کمتری نسبت به فلز مصرف می کند. اثرات عایق برخی از پلاستیک ها همچنین می تواند سطح آلودگی صوتی را کاهش دهد.

5. ایمنی

مواد پلاستیکی معمولاً بسیار سبک تر از فلزات هستند. سبک بودن مواد باعث می شود حمل و جابجایی آن در جای خود آسان تر شود.

6. نصب آسان

وزن سبک مواد پلاستیکی امکان نصب سریع و آسان را فراهم می کند.

اطلاعات عمومی...
ما را در سایت اطلاعات عمومی دنبال می کنید

برچسب : صنعت پلاستیک , نویسنده : صادق شعبانی universal بازدید : 129 تاريخ : 3 / 2 / 1401 ساعت: 0:25

چرم یک محصول جانبی است منابع اصلی مواد خام برای صنعت چرم در سراسر جهان گاو (از جمله گاومیش)، گوسفند، بز و خوک هستند که به طور خاص برای تولید گوشت، پشم و/یا محصولات لبنی پرورش می‌یابند. پوست و پوست سایر گونه ها کمتر از نیمی از یک درصد تولید جهانی چرم را تشکیل می دهند. به طور معمول، ارزش پوست و پوست بین 5-10٪ از ارزش بازار یک حیوان را نشان می دهد.

صنعت چرم از پوست استفاده می کند که اگر صنعت برای فرآوری آنها وجود نداشته باشد، مشکل دفع زباله های عظیمی را به همراه خواهد داشت که خطرات سلامتی را به همراه دارد. چرم یک منبع تجدیدپذیر است - اگر چرم تولید نمی شد، باید با مواد عمدتا مصنوعی که از منابع تجدید ناپذیر مشتق شده اند جایگزین شود. چرم در طیف گسترده‌ای از محصولات از کفش‌های کودکان، جایی که برای سلامت پا بسیار مهم است، تا مهر و موم روغن در هواپیما استفاده می‌شود. چرم به کیفیت زندگی روزمره کمک می کند و برای قرن ها این کار را انجام داده است. تقریباً همه به طور منظم از یک یا چند محصول چرمی استفاده می کنند یا استفاده می کنند.

منابع اولیه مواد خام برای صنعت دباغی، پوست و پوست حیواناتی است که برای فرآوری برای مصرف انسانی در کشتارگاه‌های تایید شده پذیرفته شده‌اند، جایی که جابجایی و درمان گاو به طور کامل الزامات رفاهی و بهداشتی مناسب حیوانات را برآورده می‌کند. صنعت دباغی می‌داند که کیفیت و ارزش چرمی که دباغ‌ها تولید می‌کنند تا حد زیادی به کیفیت پوست و پوستی که از آن‌ها تهیه می‌شود بستگی دارد. صنعت تشخیص می دهد که کیفیت پوست و پوستی که دریافت می کنند به طور کلی منعکس کننده شرایط بهداشتی، رفاهی و پرورشی است که در طول زندگی حیوان اعمال شده است. بنابراین، کیفیت، کارایی و سودآوری عملیات دباغ‌ها به طور قابل توجهی به کیفیت و قوام مواد خامی که آنها تهیه می‌کنند بستگی دارد.

بخش صنعت چرم یکی از بخش های اقتصادی در حال رشد سریع در اتیوپی است. در حال حاضر 19 کارخانه چرم سازی فعال با 20 تاسیسات جدید صنعت چرم در مراحل برنامه ریزی هستند. پوست و پوست مواد اولیه اولیه صنعت چرم است و اتیوپی قادر است سالانه 16 تا 18 میلیون پوست و پوست تولید کند. صنعت چرم، پوست و پوست خام را پردازش می کند و چرم نیمه فرآوری شده و تمام شده را هم برای صادرات و هم برای مصرف محلی تولید می کند. صنایع نیز منبع اشتغال هستند. به همین دلیل است که این بخش نیاز به توجه زیادی از سوی دولت و همه ذینفعان مرتبط دارد.

صادرات پوست های فرآوری شده و نیمه فرآوری شده دومین کالای صادراتی اتیوپی را تشکیل می دهد. با این حال، در طول 10 سال گذشته نشانه هایی وجود دارد که کیفیت مواد خام با افزایش تعداد درجات رد شده و ظهور بیماری پوستی به نام "اکک" که عمدتاً ناشی از آلودگی شپش، کید و جرب است، بدتر شده است. و پوست در نتیجه عوامل مختلف قبل از کشتار و پس از مرگ، از جمله دامپروری ضعیف، بیماری و انگل، روش‌های بد ذبح و لایه‌برداری، و شیوه‌های بد در درمان، جمع‌آوری، حمل‌ونقل، ذخیره‌سازی و جابجایی عمومی کاهش یافته است.

اطلاعات عمومی...
ما را در سایت اطلاعات عمومی دنبال می کنید

برچسب : صنعت چرم, نویسنده : صادق شعبانی universal بازدید : 108 تاريخ : 3 / 2 / 1401 ساعت: 0:24

چرم یک محصول جانبی است منابع اصلی مواد خام برای صنعت چرم در سراسر جهان گاو (از جمله گاومیش)، گوسفند، بز و خوک هستند که به طور خاص برای تولید گوشت، پشم و/یا محصولات لبنی پرورش می‌یابند. پوست و پوست سایر گونه ها کمتر از نیمی از یک درصد تولید جهانی چرم را تشکیل می دهند. به طور معمول، ارزش پوست و پوست بین 5-10٪ از ارزش بازار یک حیوان را نشان می دهد.

صنعت چرم از پوست استفاده می کند که اگر صنعت برای فرآوری آنها وجود نداشته باشد، مشکل دفع زباله های عظیمی را به همراه خواهد داشت که خطرات سلامتی را به همراه دارد. چرم یک منبع تجدیدپذیر است - اگر چرم تولید نمی شد، باید با مواد عمدتا مصنوعی که از منابع تجدید ناپذیر مشتق شده اند جایگزین شود. چرم در طیف گسترده‌ای از محصولات از کفش‌های کودکان، جایی که برای سلامت پا بسیار مهم است، تا مهر و موم روغن در هواپیما استفاده می‌شود. چرم به کیفیت زندگی روزمره کمک می کند و برای قرن ها این کار را انجام داده است. تقریباً همه به طور منظم از یک یا چند محصول چرمی استفاده می کنند یا استفاده می کنند.

منابع اولیه مواد خام برای صنعت دباغی، پوست و پوست حیواناتی است که برای فرآوری برای مصرف انسانی در کشتارگاه‌های تایید شده پذیرفته شده‌اند، جایی که جابجایی و درمان گاو به طور کامل الزامات رفاهی و بهداشتی مناسب حیوانات را برآورده می‌کند. صنعت دباغی می‌داند که کیفیت و ارزش چرمی که دباغ‌ها تولید می‌کنند تا حد زیادی به کیفیت پوست و پوستی که از آن‌ها تهیه می‌شود بستگی دارد. صنعت تشخیص می دهد که کیفیت پوست و پوستی که دریافت می کنند به طور کلی منعکس کننده شرایط بهداشتی، رفاهی و پرورشی است که در طول زندگی حیوان اعمال شده است. بنابراین، کیفیت، کارایی و سودآوری عملیات دباغ‌ها به طور قابل توجهی به کیفیت و قوام مواد خامی که آنها تهیه می‌کنند بستگی دارد.

بخش صنعت چرم یکی از بخش های اقتصادی در حال رشد سریع در اتیوپی است. در حال حاضر 19 کارخانه چرم سازی فعال با 20 تاسیسات جدید صنعت چرم در مراحل برنامه ریزی هستند. پوست و پوست مواد اولیه اولیه صنعت چرم است و اتیوپی قادر است سالانه 16 تا 18 میلیون پوست و پوست تولید کند. صنعت چرم، پوست و پوست خام را پردازش می کند و چرم نیمه فرآوری شده و تمام شده را هم برای صادرات و هم برای مصرف محلی تولید می کند. صنایع نیز منبع اشتغال هستند. به همین دلیل است که این بخش نیاز به توجه زیادی از سوی دولت و همه ذینفعان مرتبط دارد.

صادرات پوست های فرآوری شده و نیمه فرآوری شده دومین کالای صادراتی اتیوپی را تشکیل می دهد. با این حال، در طول 10 سال گذشته نشانه هایی وجود دارد که کیفیت مواد خام با افزایش تعداد درجات رد شده و ظهور بیماری پوستی به نام "اکک" که عمدتاً ناشی از آلودگی شپش، کید و جرب است، بدتر شده است. و پوست در نتیجه عوامل مختلف قبل از کشتار و پس از مرگ، از جمله دامپروری ضعیف، بیماری و انگل، روش‌های بد ذبح و لایه‌برداری، و شیوه‌های بد در درمان، جمع‌آوری، حمل‌ونقل، ذخیره‌سازی و جابجایی عمومی کاهش یافته است.

اطلاعات عمومی...
ما را در سایت اطلاعات عمومی دنبال می کنید

برچسب : صنعت چرم, نویسنده : صادق شعبانی universal بازدید : 130 تاريخ : 3 / 2 / 1401 ساعت: 0:24